Eğitmen: Mehmet Emin Yıldırım- Özgeçmiş

Asistan: Melih Kaan Adıgüzel

Detaylı Ders İçeriği

  • Hedef Odaklı Üretim Süreci
    • Dizi Filmler ile Sosyolojik İncelemeler
    • Tv Filmleri ile Maddi Kaynaklar
    • Sinema Filmleri ile Bakanlık Süreci
    • Reklam Metin Yazarlığı
  • Yaratıcı Eylemi Tanımak
    • Yaratıcı Sürecin Takip Edilmesi
    • Programlı Yazmak İçin Öneriler
  • Görsel Fikir Nedir?
  • Edebi Fikir ve Görsel Fikir Farklılıkları Nelerdir?
    • Edebi Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
      • Senaryo Yazımın Temel Prensipleri
      • Epik ve Dramatik Anlatı Farklılıkları
      • Epik Tipler, Dramatik Karakterler
      • Öyküleme Teknikleri
      • Sinema ve Edebiyat Benzeşkesi
      • Olay ve Durum (Hal) Sineması
    • Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
      • Klasik Akım (Main Stream) Filmleri ve Yönetmenleri
      • David Fincher’in Se7en Filminin İncelenmesi
    • Minimal Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
      • Durum Öyküleri (Anton Cehov, Maksim Gorki, Ernest Hemingway)
      • Durum Öykülerinin Görsel Aktarımı
      • Minimal Olay Örgülü Film Yönetmenleri
      • Nuri Bilge Ceylan’ın Bir Zamanlar Anadolu’da (Once Upon a Time in Anatolia) Filminin İncelenmesi
    • Olay Örgüsüz Öyküleme Tekniği
      • Kolaj Filmler
      • Görsel Taslak Üzerinden Anlatı
      • Olay Örgüsüz Filmler ve Yönetmenleri
      • Jean Luc-Godard’ın A bout de Souffle (Serseri Aşıklar) Filminin İncelenmesi
    • Görsel Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
      • Senaryosuz Film
      • Durum ve Olay Öykülerinin Aşkınlığı
      • Görsel Biçimleme; Metafor, İmge ve Simge Aşamaları
      • Görsel Düşünce+Görsel Sinema Fikri Uygulaması
  • Dramatik Gelenek ve Toplumbilimsel Analizi
    • Dionisos Şenlikleri ve Homojen-Heterojen Antik Yunan Toplumu İlişkisi
    • Aiskhülos, Sofakles, Evrüpides ve Dramatik Anlatımın Oluşum Süreci
    • Dramatik Geleneğin Hollywood Sinemasına Dolaylı Etkileri
    • Aristotales ve Poetik Sınırlamalar
    • Fransız Edebiyatçılarının Üç Birlik Kanunu
  • Senaryo Yazımı
    • Edebi Fikrin Görsel Fikre Aşkınlanması
    • Klasik Senaryo Yazım Disiplini
      • Film Fikri
      • Sinopsis
      • Öyküleme
      • Geliştirim Aşaması
      • Olay Örgülü Öyküleme
      • Tretman
      • Sıralı Tretman
      • Senaryo Oluşumu
      • Olay Örgülü Öyküleme ve Durum Hikayelerinin Karakterleri
      • Diyalog Yazımı
      • Uzun Metraj ve Kısa Metraj Film Senaryosu Farklılıkları
      • Önemli Örnekler ile Uzun Metraj Film İncelemeleri
  • Dramatik Anlatıda Hazır Veriler
    • Başlama Noktası ve Senaryonun Akışı
    • Gerçekçilik ve Özdeşleşme Türleri
    • Öyküleme ve Olay Örgülü Öyküleme Farklılıkları
    • Seyirciyi Göz Önünde Bulundurma Problemi
  • Karakter Yaratımı
    • Karakter, Çelişki, Olay-Olgu, Çatışma ve Edim- Eylem İlişkisi
      • Kişilik Duygusu
      • Motivasyon, İstem, Hedef, Amaç: Kişisel Arzu
      • Ana Karakterler (Protagonist) ve Yan Karakterler ( Antagonist)
      • Karakterlerin Gelişim Yönleri ve Dramatik Sonuç
      • Yüzeysel Aktivite ve Basit Karakter
      • İnandırıcı Eylem ve Güçlü Karakter
  • Pratik Çalışmalar
    • Reklam Filmleri ve Senaryoları
    • Belgesel Filmler ve Senaryoları
    • Tanıtım, Spot ve Viral Filmler ve Senaryoları
  • Diyalog ve Ortam Müziği
    • Diyalog Tekniği ve Karakteri Konuşturmak
    • Önemli Filmlerden Diyalog Örnekleri
    • Müziğin Kullanımı
  • Uyarlama Yapısı
    • Uyarlama Problemleri
    • Edebiyatçı ve Sinemacı Farkları
    • Görsel- İşitsel Dönüşüm