Eğitmen: Mehmet Emin Yıldırım- Özgeçmiş

Asistan: Melih Kaan Adıgüzel

Detaylı Ders İçeriği

Film Analiz Aşamaları

  • Senaryo Kurgusu
  • Diyalog Yapısı ve Karakterler
  • Çekim Açıları ve Kamera Hareketleri
  • Oyunculuk- Drama vs Epos
  • Montaj
  • Renk Düzenleme- Atmosfer
  • Ses ve Müzik Tasarımı
  • Aşama İçerikleri
    • ”Sinema” Kavramının Öznitelikleri, Sinema Kavramının Etimolojik Kökenlerinin İncelenmesi
  • Sinemanın Diğer Sanat Dalları İle Olan Dolaylı, Dolaysız İlişkilerinin İncelenmesi
  • Sanat-Bilim, Sanat-Felsefe, Sanat-Din İlişkileri
  • Thomas Edison ve William Dickson’ın Amerikan Sinemasına Dolaylı Etkileri
    • Birinci Dünya Savaşı Öncesi İtalyan ve Fransız Sineması
    • Birinci Dünya Savaşında Alman ve Rus Sineması
    • Birinci Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Sineması
    • Louis Lumiere ve Belirti Göstergeli Gerçekçi Sinema
    • Georges Melies ve İkonal Göstergeli Yanılsama Sineması
    • Sentetik Bir Yaklaşım Olarak: Edwing S. Porter ve The Great Train Robbery Filmi
    • Hollywood Estetiğinin Gündelik Hayatımıza Olan Dolaylı, Dolaysız Etkileri
  • Anlatı, Öyküleme (Narrative) Kavramının İncelenmesi
    • Drama-Dram Sanatı-Dramatik Anlatı
    • İki Temel Anlatım Formu Olarak Epik ve Dramatik Anlatının İncelenmesi
    • İki Farklı Kavram Olarak Öykü ve Olay Örgüsü Dinamiklerinin İncelenmesi
    • Antik Yunan Toplumu ve Epos, Logos, Mitos Kavramlarının İncelenmesi
    • Mimetik ve Diegetik Anlatımın Sosyolojik Açıdan İncelenmesi
    • Mimetik Anlatının Temellerinin İncelenmesi
      • Mimetik Büyü Törenleri
      • Dionisos Şenlikleri ve Homojen-Heterojen Antik Yunan Toplumu İlişkisi
      • Aiskhülos, Sofakles, Evrüpides ve Dramatik Anlatımın Oluşum Süreci
      • Dramatik Geleneğin Hollywood Sinemasına Dolaylı Etkileri
        • Karakter, Çelişki, Olay-Olgu ve Edim İlişkisi
        • Aristotales ve Poetik Sınırlamalar
        • Fransız Edebiyatçılarının Üç Birlik Kanunu
  • Hollywood Sineması ve Özdeşleşme Türlerinin Belirlenmesi
    • Kamera ve Duygudaşlık-Birincil Özdeşleşme
    • Kamera ve Zihinsel Katılım-İkincil Özdeşleşme
      • Karakter ve Eylem Özdeşleşmeleri
  • David Griffith ve Hollywood Sineması Dilinin Özdeş Kurma Yöntemlerini Belirleme
    • Plan Uyuşumları
    • Jest (Devinim) Uyuşumları
    • Eylem Uyuşumları
  • David Griffith ve Way Down East (Doğu Yolu) Filminin İncelenmesi
  • John Ford ve Stagecoach (Posta Arabası) Filminin İncelenmesi
  • Hollywood Sinemasının “Dil” Sınırlarını Zorlayan Yönetmenlerin ve Filmlerin İncelenmesi
    • Orson Welles ve Citizen Kane (Yurttaş Kane) Filminin İncelenmesi
    • Stanley Kubrick ve Full Metal Jacket Filminin İncelenmesi
    • Christopher Nolan ve Inception (Başlangıç) Filminin İncelenmesi
  • Görsel Fikir Nedir?
  • Edebi Fikir ve Görsel Fikir Farklılıkları Nelerdir?
    • Edebi Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
      • Senaryo Yazımın Temel Prensipleri
      • Öyküleme ve Anlatı Teknikleri
      • Sinema ve Edebiyat Benzeşkesi
      • Olay ve Durum (Hal) Sineması
    • Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
      • Klasik Akım (Main Stream) Filmleri ve Yönetmenleri
      • David Fincher’in Se7en Filminin İncelenmesi
    • Minimal Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
      • Durum Öyküleri (Anton Cehov, Maksim Gorki, Ernest Hemingway)
      • Durum Öykülerinin Görsel Aktarımı
      • Minimal Olay Örgülü Film Yönetmenleri
      • Nuri Bilge Ceylan’ın Bir Zamanlar Anadolu’da (Once Upon a Time in Anatolia) Filminin İncelenmesi
    • Olay Örgüsüz Öyküleme Tekniği
      • Kolaj Filmler
      • Görsel Taslak Üzerinden Anlatı
      • Olay Örgüsüz Filmler ve Yönetmenleri
      • Jean Luc-Godard’ın A bout de Souffle (Serseri Aşıklar) Filminin İncelenmesi
    • Görsel Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
      • Senaryosuz Film
      • Durum ve Olay Öykülerinin Aşkınlığı
      • Görsel Biçimleme; Metafor, İmge ve Simge Aşamaları
      • Görsel Düşünce+Görsel Sinema Fikri Uygulaması
    • Senaryo Yazımı
      • Edebi Fikrin Görsel Fikre Aşkınlanması
      • Klasik Senaryo Yazım Disiplini
        • Film Fikri
        • Sinopsis
        • Öyküleme
        • Geliştirim Aşaması
        • Olay Örgülü Öyküleme
        • Tretman
        • Sıralı Tretman
        • Senaryo Oluşumu
        • Olay Örgülü Öyküleme ve Durum Hikayelerinin Karakterleri
        • Diyalog Yazımı
        • Uzun Metraj ve Kısa Metraj Film Senaryosu Farklılıkları
        • Önemli Örnekler ile Uzun Metraj Film İncelemeleri
    • Senaryonun Görsel Vizyonu
      • Mizansen Kurgulama
      • Sahne Sanatları ve Kompozisyon İlişkisi
      • Senaryo Dışında Film Karakteri Yaratımı
  • Görüntü Yönetimi ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Teknik Görüntülerin Geçmişi
    • Film (Pelikül) ve Video Ayrımı
    • Video Nedir?
      • Aspect Ratio (Görüntü Oranı)
      • Interlaced ve Progressive Kavramları
      • Sample Rate ve Bit Depth Kavramları
      • Sayısal Video Kameranın İncelenmesi
      • Mercek, Film (CCD, Cmos), Vizör ve Vtr Kavramları
  • Görüntü Ayarları ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Çalışmalar
    • Netlik (Focus)
    • Pozlama (Exposure)
    • Beyaz Ayarı (White Balance)
    • Shutter Speed (Örtücü Hızı)
    • Optik ve Dijital Zoom
  • Merceklerin Detaylı İncelenmesi ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler
    • Odak Uzaklığı ve Netlik
    • Filtre Çapı ve Işık Geçirgenliği
    • Alan Derinliği ve Estetik Sonuçları
    • Perspektif Kavramı
  • Kamera Desteklerinin İncelenmesi
    • Tripod
    • Dolly (Şaryo)
    • Crane
    • Jib Arm (Jimmy Jib)
    • Steadicam
    • Cable Cam, Fly Cam
  • Kamera Hareketleri ve Estetik Sonuçları
    • Pan
    • Tilt
    • Dolly İn- Out
    • Track Right- Left
    • Zoom
  • Fotografik Kavramların İncelenmesi ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler
    • Nokta, Ton, Çizgi, Şekil, Doku, Form, Hareket Kavramları
    • Kontrast ve Renk
    • Simetrik ve Asimetrik Denge
    • Kamera Ölçekleri
    • Altın Oran, Bakış ve Baş Boşlukları
  • Işık Yönlendirme Araçları ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Işığın Psikolojik Etkileri
    • Temel Aydınlatma Teoremi ve Uygulaması
      • Spot Işığı
      • Bölgesel Işık
      • Arka Işıklar
    • Işık Ekipmanları
    • Işık Kavramları
    • Contre Jour
    • Siluet ve Cameo
    • Yanal, Ters, Cephe Işıkları
    • Rembrand, Van Gogh, Salvador Dali Resimlerinin Işık Kavramları Üzerinden Değerlendirilmesi
  • Ses Kontrol Araçları ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Işık Şiddeti ve Dalga Boyu İlişkisi (Bas ve Tiz Sesler)
    • Mikrofonlar ve Yapıları
      • Yoğunlaştırıcı ve Dinamik Mikrofonlar
      • Bi- Directional, Uni- Directional ve Cardioid Mikrofonlar
  • Mikrofon Aksesuarları
    • Windjammer
    • Boom Pole
    • DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler (Kamera Üstü Mikrofon)
    • Zoom Handy H4n ve Diğer Uygun Fiyatlı Mikrofonların İncelenmesi
  • Kurgu Dinamiği ve Montaj Uygulamaları
    • Edius V. 6.01 Üzerinden Pratik Örnekler
    • Temel Kurgu Kavramları
      • Cut
      • Dissolve
      • Jump Cut
      • Fade in- Out
      • Fade to …
      • Temel Kurgu Kuralları (Dramatik Kurgu)
  • Kurgu Tekniği ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Eisenstein, Eski Rus Sineması ve Matematiksel Montaj (Meyerhold, Pudovkin, Kuleşov, Dovjenko)
    • Griffith ve Dramatik Montaj (John Ford, Orson Welles, Alfred Hitchcock)
    • İtalyan Yeni Gerçekçiliği ve Sosyal Montaj ( Vittoria De Sica, Roberto Rossellini)
    • Avant- Garde, Yeni Dalga Akımı ve Oyuncu Montajı ( Jean- Luc Godard, Robert Bresson)
    • Yakın Rus Sineması ve Sanatçı Montajı (Andrei Tarkovski, Alexander Sokurov, Sergei Paradjanov)
    • Yeni Türk Sineması ve Ses Montajı ( Semih Kaplanoğlu, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz)
  • Öğrenilen Tüm Kavramlar Üzerinden Holyywood Sinemasının Sınırların Aşılması
    • Özdeşleşme ve Yadsıma Gelenekleri
    • Brecht Estetiği
    • Brecht Estetiğinin Hollywood Sineması Dili Üzerinde Uygulanması
      • Kameraya Bakma İle Seyirciyi Yadsıma
      • Jump Cut Geçişleri İle Seyirciyi Yadsıma
      • Uzun Tutulan Planlar İle Seyirci Yadsıma
      • Minimal Olay Örgüsü Yardımı İle Seyirciyi Yadsıma
      • Oyuncunun Doğal Oyunculuğu İle Seyirciyi Yadsıma
      • Set Ortamının Dışına Çıkarak Seyirciyi Yadsıma