[ultimate_heading main_heading=”Sinema Kursu” heading_tag=”h1″ alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_style=”inset” line_height=”3″ line_color=”#1e73be”][/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″]

Sinema Kursu- Film Production in TurkeySinema Kursu- meyfilm Film Yapım ve Eğitim Hizmetleri

meyfilm yaklaşık 12 yıldır sinema sektörü içinde farkındalık oluşturmak adına alternatif sinema eğitimleri düzenleyen ve eğitim alan her yaştan katılımcısının da katkılarıyla sinema sektörüne profesyonel ürünler sunan bir film yapım ve eğitim hizmetleri firmasıdır.

meyfilm Sinema Kurslarının Farkı Nedir?

6 Uzun Metraj Film, 100’e yakın Kısa Metraj Film, 300 reklam, tanıtım, animasyon ve klip çalışması gerçekleştirmiş profesyonellerden eğitim alacaksınız.

Ulusal ve uluslararası bir çok festivalde yönetmen, görüntü yönetmeni, senarist olarak ödül kazanmış bir ekiple çalışacaksınız.

Pratik faaliyetler dışında 10.000 sayfaya yakın makale, film eleştirisi, senaryo yazımı gerçekleştirmiş eğitmenler teorik eğitimlerinizi tamamlayacak.

Aldığınız  teorik eğitimi pratik faaliyetler neticesinde derinlemesine kavrama fırsatı yakalayacaksınız.

Genel ayrım olarak kabul gören festival-sanat sineması ve gişe-seyirci sineması arasındaki uçurumu iki tarafta da deneyimi olan eğitmenler vasıtasıyla kapatacaksınız.

Film sektöründe aktif olarak çalışan kişilerle tanışma fırsatı bulacaksınız, bu sayede belki de aktif ticaretin en önemli unsuru olan networking çalışmalarınız eğitimler sırasında başlamış olacak.

Eğitiminiz sırasında meyfilm ekibinin ihtiyaçları doğrultusunda yapılacak profesyonel film çalışmalarına stajyer olarak katılabileceksiniz. Genel olarak başarılı bulunmanız durumunda bizimle çalışma fırsatı yakalayacaksınız.

Sektör çalışanı olmak istemezseniz de eğitimin sonunda film yapımı ya da film analizi konusunda nitelikli bilgi birikimine sahip olacaksınız.

Sektörün Klip Çekimi, Reklam Filmi Çekimi, Tanıtım Filmi Çekimi, Animasyon ve İnfografik Hazırlama, Belgesel, Uzun Metraj ve Kısa Metraj Film Çekimi ya da Film Eleştirisi alanlarının hangisinde yer almak isterseniz ona göre yönlendirilecek ve sektöre bu doğrultuda adım atabileceksiniz.

Acıbadem Hastanaleri, Vodafone, Daleel Petroleum, CC Energy, İstanbul Üniversitesi, Arena Bilgisayar gibi önemli ulusal ve uluslararası markalarla iş yapma tecrübesi bulunan bir ekiple çalışacaksınız.

* Eğitmen Mehmet Emin Yıldırım‘dır. Her hafta sinema sektöründe aktif olarak çalışan bir kişi deneyimlerini paylaşmak adına eğitimlere katılacaktır.
Görüntü Yönetmeni eğitimi için Hakan Körezli, Film Prodüksiyon Aşamaları için Aydın Ermiş, Fotoğrafçılık için Melih Kaan Adıgüzel, Film Color ve Grading Aşaması için Burak Turan, Drone ve Steadicam Operatörlüğü için Metehan Mar, oyunculuk çalışmaları için de Mertkan Arat eğitime destek vereceklerdir.

[ultimate_pricing design_style=”design05″ color_scheme=”gray” package_heading=”meyfilm Sinema Kursu” package_sub_heading=”Atölye Başlangıç Tarihi: 15 Temmuz 2019 Pazartesi” package_price=”3.000 TL+KDV” subheading_font_color=”#4285bf” price_font_style=”font-style:italic;” subheading_font_style=”text-decoration:underline;,font-style:italic;” subheading_font_size=”desktop:16px;”]Katılımcı Sayısı: 3-8 Arası

Atölye Biçimi: Pazartesi- Çarşamba 19:00- 22:00 Saatleri Arası 

Toplam Ders Saati: Haftada 2 Gün, 8 Hafta, Toplamda  48 Saat

Yaş Sınırı: Yok

Kimler Katılabilir: Konuya İlgi Duyan Herkes

Ders Telafi İmkanı: Var (Diğer Atölye Gruplarına Katılarak)

Sertifika: Var (meyfilm Eğitim Sertifikası)

Ödeme Türü: Havale, Kredi Kartı

Derslik Adresi: Caferağa Mah. Bahariye Cad. Sakızgülü Sk. Beyaz Saray Apt. B Blok No:30 K:3 D:6 Kadıköy/ İstanbul[/ultimate_pricing]

meyfilm Sinema Kursu

Eğitim Koordinatörü: Mehmet Şenkal

E-Mail: info@meyfilm.com

Mobil: 0 212 243 5003, 0 216 504 6560, 0 505 851 3051

Instagram, Facebook, Twitter

Derslik Adresi:  Caferağa Mah. Bahariye Cad. Sakızgülü Sk. Beyaz Saray Apt. B Blok No:30 K:3 D:6 Kadıköy/ İstanbul

  • Kadıköy Boğa Heykeli’nden Moda Semti’ne doğru Bahariye Caddesi üzerinden ilerleyin, Süreyya Operasını geçtikten sonra karşı caddede sağ tarafta bulunan Turkcell bayisinin 3. Katı.
  • Reks Sineması’nın bulunduğu sokak.

Bazı Uzun Metraj, Kısa Metraj ve Belgesel Filmi Projelerimiz :

Bütün İşler 

[ultimate_spacer height=”20″]
[ultimate_spacer height=”20″][ultimate_heading main_heading=”Öğrencilerimizden Yorumlar” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_style=”inset” line_height=”3″ line_color=”#1e73be”][/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″]

Atölyelerimiz Hakkında Yapılan Tüm Yorumlar

Tüm Yorumlar

Mertkan Arat (Oyuncu, 30)

Atölyeye katılmadan önce film izlerken bende herkes gibi ilk başta yorumsuz, ön yargısız, sade bir şekilde izler ondan sonra bende bıraktığı his üzerinden yorum yapar veya tartışırdım. Filmde hiç düşünmediğim, gözden kaçırdığım ayrıntıların aslında ne kadar da önemli olduğunu meyfilm atölyesinde fark ettim. Bir yönetmenin ve ekibinin dikkat etmesi gereken o kadar çok şey olduğunu ilk başta anlayamıyorsunuz, tabii bu zamanla çok film izlemeyle alakalı ama bunu ilk başta düzgün bir yol gösteren ekipten öğrenmek inanılmaz derecede ileriye götürdü beni… Aslında bu bakış açısıyla alakalı bir şey, hatta ”ne alakası var” diyenler de mutlaka olacaktır ama bence kendime kattığım her artı değer mutlaka bir yerlerde karşıma çıkacaktır. Teşekkürler…

Ünal Mammadov (Üniversite Öğrencisi, 22)

Neredeyse bir sinema okulunun insana bir ders sezonunda verebileceği bilgiyi, 3 hafta içinde Mehmet Emin hocamdan aldım. Katıldığım ilk kurs olmasına rağmen, şu an kendimi yeterince bilgili ve sinemaya hazır hissediyorum. İyi bir kurs insana yazacak konu ya da öykü vermez ya da herhangi sihirli bir başarı formülü. İyi bir kurs insana kendi sihirli formülünu bulmak için ter dökmeyi öğretir. Gece uykudan kalkıp senaryoyu bitirmediğim için vicdan azabı çekiyorsam, bilgisayarın başına geçip, gözlerim kapanana kadar yazmaya devam ediyorsam demek ki; meyfilm`de bana ter dökmeyi öğretmişler. Teşekkürler Mehmet Emin Hocam !

Hüseyin Ersin Ferat (Yönetmen, 31)

Bana yapmam gerekeni kısa ve öz anlatan meyfilm’e teşekkür ediyorum. meyfilm atölyelerinin sinema adına gerçekten bir şeyler yapmak isteyen herkese yardımcı olacağını düşünüyorum. Mehmet Emin hocamın katılımcılara bir arkadaş gibi olan yaklaşımını unutmayacağım. Eğer ileride sinemada bir yerlere gelirsem, bu büyük adım; meyfilm’de attığım sinema temeli sayesinde olacaktır.

Özlem Baydar (Sinema-TV Öğrencisi, 21)

meyfilm’e ilk gittiğim gün oradakileri hemen sevmem ve kendime yakın hissetmem benim açımdan tuhaftır:) Girdiği ortamlara hemen uyum sağlayamayan soğuk yapılı biri olmanın verdiği uzaklığı meyfilm’de hiç hissetmedim. Saygılı ve samimi davranışlarının yanı sıra, sinemanın teknik ve entelektüel boyutunu çok iyi bilen ve bunu öğretmek için hevesli genç yönetmenimiz Mehmet Emin Yıldırım’ı mutlaka tanımak gerektiğini düşünüyorum. meyfilm’e yolunuz düşerse bilin ki, derinlikli bir sinema öğretisinin içindesinizdir. Yaşamı anlamlandırma arayışında, içsel yolculuklarda, ruhsal dönüşümlerde sinemanın ne kadar büyük bir katkısı olduğunu bir tek meyfilm’de öğrendim, meyfilm’de emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.

Mustafa Çalışır (Bankacı, 38)

meyfilm’e neden gitmelisiniz;

Mehmet emin hoca yaşça genç belki ama sinema tarihi, kuramları ve en önemlisi uygulamaları konusunda oldukça bilgili ve tecrübeli. Yüksek enerjisi ve sinemaya olan aşkı ile bizlere bildiklerini hep bu şekli ile 3 boyutlu aktardı ve bizler de dersleri böylece ilgi ile takip ederek sinemanın 1900′ lerden bugünlere nasıl geldiğini, hangi ünlü yönetmenlerin ne gibi katkılar sağladığını ve biz günümüzde o yapılanları artık nasıl yapıyoruz, yapmalıyızı öğrenmiş olduk..

çok güzel bir yerde, ara kafenin solundan aşağı salın, wii barı geçince sağda

5,6 kişi olur ort, kişiye özel gibi sinema eğitimi, arada teras sigara çay keyfi

senaryo şeklen nasıl olmalı, ışık açıları, ses ve uygulamaları, slr kameralar ve video özellikleri

fiyat çok uygun, içerik de dolu olduğundan bittiğinde 2 katını da verseydim çok değilmiş diyeceksiniz.

izlediğiniz filmi yönetmen gözüyle de görebilmek ve daha iyi anlayabilmek için..

tabii ki ilginiz varsa (sanırım var ki burayı okuyorsunuz) kendi filminizi çekebilmek için..

Mustafa Efelti (Yönetmen, 35)

meyfilm’in en güzel tarafı, kursta teorik ve pratik bilgiler edindikten sonra, eğer kısa ya da uzun metraj bir film çekme hayaliniz varsa ve bu hayal sizin için imkansıza yakınsa, işte orda mey film size en büyük yardımı sunmaya hazır vaziyette beklemekte oluyor. Bir filmin bütün katmanları ile ilgili size sunulan bu destek, filminizi yapmanızda size verilebilecek en büyük destek oluyor. Büyük bir hayal, gerçekleşmeye başlıyor böylece. Şu an uzun metraj film çekimlerinin hazırlıklarına meyfilm’in destekleri ile devam etmekteyim ve yine onların destekleri ile filmin çekimlerine çok yakında başlamış olacağız.

[ultimate_spacer height=”20″]

Bazı Klip Çalışmalarımız:

Tüm Çalışmalar

[ultimate_spacer height=”20″]
[ultimate_heading main_heading=”SİNEMA KURSU- DERS İÇERİĞİ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_style=”inset” line_height=”3″ line_color=”#1e73be”][/ultimate_heading]

Sinema Kursu- Detaylı Ders İçeriği

  • ”Sinema” Kavramının Öznitelikleri, Sinema Kavramının Etimolojik Kökenlerinin İncelenmesi
  • Sinemanın Diğer Sanat Dalları İle Olan Dolaylı, Dolaysız İlişkilerinin İncelenmesi
  • Sanat-Bilim, Sanat-Felsefe, Sanat-Din İlişkileri
  • Atölyenin Genel İçeriğinin Konuşulması ve İleriye Yönelik Tartışılması
  • IMDB TOP 250 Listesinde 1. Sırada Bulunan Frank Darabont imzalı Shawshank Redemption (Esaretin Bedeli) Filminin Detaylı Analizi ve Ana Akım Sinemasının Dinamiklerini Belirleme
  • Sinemanın Ana Akımı (Main Stream) Kabul Edilen Hollywood Sinemasının Bir ”Dil” Olarak Sınırlarının Belirlenmesi
    • Thomas Edison ve William Dickson’ın Amerikan Sinemasına Dolaylı Etkileri
    • Bir Panayır Eğlencesi Olarak Sinema
    • Birinci Dünya Savaşı Öncesi İtalyan ve Fransız Sineması
    • Birinci Dünya Savaşında Alman ve Rus Sineması
    • Birinci Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Sineması
    • Louis Lumiere ve Belirti Göstergeli Gerçekçi Sinema
    • Georges Melies ve İkonal Göstergeli Yanılsama Sineması
    • Sentetik Bir Yaklaşım Olarak: Edwing S. Porter ve The Great Train Robbery Filmi
    • Hollywood Estetiğinin Gündelik Hayatımıza Olan Dolaylı, Dolaysız Etkileri
  • Anlatı, Öyküleme (Narrative) Kavramının İncelenmesi
    • Drama-Dram Sanatı-Dramatik Anlatı
    • İki Temel Anlatım Formu Olarak Epik ve Dramatik Anlatının İncelenmesi
    • İki Farklı Kavram Olarak Öykü ve Olay Örgüsü Dinamiklerinin İncelenmesi
    • Antik Yunan Toplumu ve Epos, Logos, Mitos Kavramlarının İncelenmesi
    • Mimetik ve Diegetik Anlatımın Sosyolojik Açıdan İncelenmesi
    • Mimetik Anlatının Temellerinin İncelenmesi
      • Mimetik Büyü Törenleri
      • Dionisos Şenlikleri ve Homojen-Heterojen Antik Yunan Toplumu İlişkisi
      • Aiskhülos, Sofakles, Evrüpides ve Dramatik Anlatımın Oluşum Süreci
      • Dramatik Geleneğin Hollywood Sinemasına Dolaylı Etkileri
        • Karakter, Çelişki, Olay-Olgu ve Edim İlişkisi
        • Aristotales ve Poetik Sınırlamalar
        • Fransız Edebiyatçılarının Üç Birlik Kanunu
  • Sinema Kursu : Hollywood Sineması ve Özdeşleşme Türlerinin Belirlenmesi
    • Kamera ve Duygudaşlık-Birincil Özdeşleşme
    • Kamera ve Zihinsel Katılım-İkincil Özdeşleşme
      • Karakter ve Eylem Özdeşleşmeleri
  • David Griffith ve Hollywood Sineması Dilinin Özdeş Kurma Yöntemlerini Belirleme
    • Plan Uyuşumları
    • Jest (Devinim) Uyuşumları
    • Eylem Uyuşumları
  • David Griffith ve Way Down East (Doğu Yolu) Filminin İncelenmesi
  • John Ford ve Stagecoach (Posta Arabası) Filminin İncelenmesi
  • Hollywood Sinemasının “Dil” Sınırlarını Zorlayan Yönetmenlerin ve Filmlerin İncelenmesi
    • Orson Welles ve Citizen Kane (Yurttaş Kane) Filminin İncelenmesi
    • Stanley Kubrick ve Full Metal Jacket Filminin İncelenmesi
    • Christopher Nolan ve Inception (Başlangıç) Filminin İncelenmesi
  • Görsel Fikir Nedir?
  • Edebi Fikir ve Görsel Fikir Farklılıkları Nelerdir?
    • Edebi Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
      • Senaryo Yazımın Temel Prensipleri
      • Öyküleme ve Anlatı Teknikleri
      • Sinema ve Edebiyat Benzeşkesi
      • Olay ve Durum (Hal) Sineması
    • Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
      • Klasik Akım (Main Stream) Filmleri ve Yönetmenleri
      • David Fincher’in Se7en Filminin İncelenmesi
    • Minimal Olay Örgülü Öyküleme Tekniği
      • Durum Öyküleri (Anton Cehov, Maksim Gorki, Ernest Hemingway)
      • Durum Öykülerinin Görsel Aktarımı
      • Minimal Olay Örgülü Film Yönetmenleri
      • Nuri Bilge Ceylan’ın Bir Zamanlar Anadolu’da (Once Upon a Time in Anatolia) Filminin İncelenmesi
    • Olay Örgüsüz Öyküleme Tekniği
      • Kolaj Filmler
      • Görsel Taslak Üzerinden Anlatı
      • Olay Örgüsüz Filmler ve Yönetmenleri
      • Jean Luc-Godard’ın A bout de Souffle (Serseri Aşıklar) Filminin İncelenmesi
    • Görsel Fikir Taslağı Olarak Senaryo:
      • Senaryosuz Film
      • Durum ve Olay Öykülerinin Aşkınlığı
      • Görsel Biçimleme; Metafor, İmge ve Simge Aşamaları
      • Görsel Düşünce+Görsel Sinema Fikri Uygulaması
    • Senaryo Yazımı
      • Edebi Fikrin Görsel Fikre Aşkınlanması
      • Klasik Senaryo Yazım Disiplini
        • Film Fikri
        • Sinopsis
        • Öyküleme
        • Geliştirim Aşaması
        • Olay Örgülü Öyküleme
        • Tretman
        • Sıralı Tretman
        • Senaryo Oluşumu
        • Olay Örgülü Öyküleme ve Durum Hikayelerinin Karakterleri
        • Diyalog Yazımı
        • Uzun Metraj ve Kısa Metraj Film Senaryosu Farklılıkları
        • Önemli Örnekler ile Uzun Metraj Film İncelemeleri
    • Senaryonun Görsel Vizyonu
      • Mizansen Kurgulama
      • Sahne Sanatları ve Kompozisyon İlişkisi
      • Senaryo Dışında Film Karakteri Yaratımı
  • Görüntü Yönetimi ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Teknik Görüntülerin Geçmişi
    • Film (Pelikül) ve Video Ayrımı
    • Video Nedir?
      • Aspect Ratio (Görüntü Oranı)
      • Interlaced ve Progressive Kavramları
      • Sample Rate ve Bit Depth Kavramları
      • Sayısal Video Kameranın İncelenmesi
      • Mercek, Film (CCD, Cmos), Vizör ve Vtr Kavramları
  • Görüntü Ayarları ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Çalışmalar
    • Netlik (Focus)
    • Pozlama (Exposure)
    • Beyaz Ayarı (White Balance)
    • Shutter Speed (Örtücü Hızı)
    • Optik ve Dijital Zoom
  • Sinema Kursu : Merceklerin Detaylı İncelenmesi ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler
    • Odak Uzaklığı ve Netlik
    • Filtre Çapı ve Işık Geçirgenliği
    • Alan Derinliği ve Estetik Sonuçları
    • Perspektif Kavramı
  • Kamera Desteklerinin İncelenmesi
    • Tripod
    • Dolly (Şaryo)
    • Crane
    • Jib Arm (Jimmy Jib)
    • Steadicam
    • Cable Cam, Fly Cam, Drone, Gimble
  • Kamera Hareketleri ve Estetik Sonuçları
    • Pan
    • Tilt
    • Dolly İn- Out
    • Track Right- Left
    • Zoom
  • Sinema Kursu: Fotografik Kavramların İncelenmesi ve DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler
    • Nokta, Ton, Çizgi, Şekil, Doku, Form, Hareket Kavramları
    • Kontrast ve Renk
    • Simetrik ve Asimetrik Denge
    • Kamera Ölçekleri
    • Altın Oran, Bakış ve Baş Boşlukları
  • Işık Yönlendirme Araçları ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Işığın Psikolojik Etkileri
    • Temel Aydınlatma Teoremi ve Uygulaması
      • Spot Işığı
      • Bölgesel Işık
      • Arka Işıklar
    • Işık Ekipmanları
    • Işık Kavramları
    • Contre Jour
    • Siluet ve Cameo
    • Yanal, Ters, Cephe Işıkları
    • Rembrand, Van Gogh, Salvador Dali Resimlerinin Işık Kavramları Üzerinden Değerlendirilmesi
  • Ses Kontrol Araçları ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Işık Şiddeti ve Dalga Boyu İlişkisi (Bas ve Tiz Sesler)
    • Mikrofonlar ve Yapıları
      • Yoğunlaştırıcı ve Dinamik Mikrofonlar
      • Bi- Directional, Uni- Directional ve Cardioid Mikrofonlar
  • Mikrofon Aksesuarları
    • Windjammer
    • Boom Pole
    • DSLR Makine Üzerinden Pratik Örnekler (Kamera Üstü Mikrofon)
    • Zoom Handy H4n ve Diğer Uygun Fiyatlı Mikrofonların İncelenmesi
  • Kurgu Dinamiği ve Montaj Uygulamaları
    • Edius V. 8.01 Üzerinden Pratik Örnekler
    • Temel Kurgu Kavramları
      • Cut
      • Dissolve
      • Jump Cut
      • Fade in- Out
      • Fade to …
      • Temel Kurgu Kuralları (Dramatik Kurgu)
  • Sinema Kursu: Kurgu Tekniği ve Film Biçimi Üzerine Etkileri
    • Eisenstein, Eski Rus Sineması ve Matematiksel Montaj (Meyerhold, Pudovkin, Kuleşov, Dovjenko)
    • Griffith ve Dramatik Montaj (John Ford, Orson Welles, Alfred Hitchcock)
    • İtalyan Yeni Gerçekçiliği ve Sosyal Montaj ( Vittoria De Sica, Roberto Rossellini)
    • Avant- Garde, Yeni Dalga Akımı ve Oyuncu Montajı ( Jean- Luc Godard, Robert Bresson)
    • Yakın Rus Sineması ve Sanatçı Montajı (Andrei Tarkovski, Alexander Sokurov, Sergei Paradjanov)
    • Yeni Türk Sineması ve Ses Montajı ( Semih Kaplanoğlu, Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz)
  • Öğrenilen Tüm Kavramlar Üzerinden Holyywood Sinemasının Sınırların Aşılması
    • Özdeşleşme ve Yadsıma Gelenekleri
    • Brecht Estetiği
    • Brecht Estetiğinin Hollywood Sineması Dili Üzerinde Uygulanması
      • Kameraya Bakma İle Seyirciyi Yadsıma
      • Jump Cut Geçişleri İle Seyirciyi Yadsıma
      • Uzun Tutulan Planlar İle Seyirci Yadsıma
      • Minimal Olay Örgüsü Yardımı İle Seyirciyi Yadsıma
      • Oyuncunun Doğal Oyunculuğu İle Seyirciyi Yadsıma
      • Set Ortamının Dışına Çıkarak Seyirciyi Yadsıma
  • Kısa veya Orta Metrajlı Film Üzerinden Pratik Deneyimler
    • Ekip Oluşturulması ve Ön Hazırlık
    • Senaryo Yazımı, Seçimi
    • İç ve Dış Çekim Prodüksiyonu
    • Edius, Adobe Primiere, Ulead Video Editor ile Kısa Filmin Montajının Yapılması
    • Çıktı Dosyaların Festivallere Gönderim Aşamasının Detayları
[ultimate_spacer height=”20″][ultimate_spacer height=”20″]
[ultimate_spacer height=”20″]

Bazı Reklam, Tanıtım ve Kamu Spotu Çalışmalarımız

Tüm İşler

[ultimate_spacer height=”20″]
[ultimate_spacer height=”20″]

Bazı Animasyon Çalışmalarımız

Tüm İşler

[ultimate_spacer height=”20″]